Viibisime
Leipzigis Erich Kästneri nimelises algkoolis 4 päeva ning osalemise
nii
1., 2., 3., 4. klassi tundides.
Meie
tutvumine kooliga algas esmaspäeva hommikul kell 7.30, kui
kohtusime
enda mentoriga.
Koolimaja
uksed avatakse hommikul kell 6: soovijad saavad viibida
pikapäevarühma
tundides. Pikapäevarühmad töötavad ka peale tunde kuni
17-ni.
Õppetöö
algab 8.15. Kuna mõned õpilased on varakult kooli tulnud, siis enne
tundide
algust võivad nad klassis süüa.
Vahetundide
ajal on kõik õpilased õues. Koolis sees on lisaks korrapidaja
õpetajale
korda pidamas iga päev kolm 4. klassi õpilast.
Nelja
päeva jooksul ei näinud me mitte kellegi käes mobiiltelefone. Õpetajad
ütlesid,
et need on keelatud ning koolipere mõistab keeldu.
Kõikide
klasside esimesed tunnid algasid õpilaste ülevaatega koolipäevast.
Õpilased
hämmastasid iseseisva töö oskusega. Seda tehti sihikindlalt,
vaikselt,
oma tempoga. Juba 1. klassi õpilased said hakkama tööjuhiste
lugemise
ja täitmisega.
Õpetajate
meetoditest võtame üle iseseisvate tööde korraldamise nippe.
Õpetajad
kasutasid nn trepi meetodit: tahvlile oli joonistatud trepp. Iga astme
all
tööülesanne. Kui õpilane esimese ülesande täitis, tõstis ta oma nimesildi
järgmisele
astmele. See tööriist võimaldab tööd sobivas tempos nii andekale
kui
õpiraskusega õpilasele.
Eneseväljenduse
arendamiseks kasutati abistavaid pildikesi. Kaks õpilast
esitasid
dialoogi, kolmas võttis tahvlilt ära pildid, mida vestlusel juba kasutati.
Ülejäänud
õpilased olid hindaja rollis.
Palju
töötati õpiku sõnastikega. Töövõte, mis endal jääb sageli unarusse.
Lisame,
et meid võeti vastu äärmiselt sõbralikult – seda nii õpetajate kui
õpilaste
poolt.
4.
klassi õpilased uurisid kaardilt, kui kaugel asuvad teineteisest Tallinn ja
Leipzig
ning mil viisil saab kahe linna vahel reisida. Üks poiss küsis, kas me
ikka
Tommy Gashi tunneme.
Õhtupoolikutel
saime osa linna rikkalikust kultuurist.
![]() |
Noored korrapidajad. Foto: erakogu |
Postituse
koostasid Merike ja Heli
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar