reede, 24. mai 2024

Miks meile meeldis Tšehhis ja Chyne põhikoolis ja mida võtsime endaga kaasa?

Selles postituses toome välja kõik selle, mis meis positiivseid emotsioone tekitas ning šnitti võtma ajendas. 

Oo, kuidas meile meeldis, et õpilastel on paaripeale lukustatavad kapid. Kuskil ei olnud vedelemas segamini jalanõusid, mahakukkunud mütse, kindaid või muid riietusesemeid. 


Lukustatavad kapid. Foto: erakogu


Koolil on suur söökla ning igapäevaselt on menüüs 2 pearooga, mille vahel tuleb eelnevalt valik teha. Kui õpilane ei mäleta, millise toidu ta valinud on, leiab ta seinalt masina, millele kiibiga viibates tuleb ette valik. Kuna koolilõuna eest maksavad osaliselt lapsevanemad, siis arve tasutaksegi registreeritud kiibi alusel.

Fotod: erakogu.
Fotod: erakogu.


Kõik õpilased kannavad koolis vahetusjalatseid. Me ei kohanud ühtegi õpilast, kel oleks olnud jalas välisjalatsid. Märgata võis sokkis õpilasi ja õpetajaid. Algklassides olid maas vaibad, nii ei vajanudki õpetajad ja õpilased alati jalanõusid. 

Klassiruumid on suured ja avarad. Seintele mahub kunsti, reegleid, plakateid. 


Imetlusväärne on algklasside edasijõudlus tundides. Kui hästi toimib paaris-ja grupitöö. Lapsed on seda varakult harjutanud, seega on kõik kõigiga vastumeelsust väljendamata nõus olema ühes grupis. Nagu öeldakse, et harjutamine teeb meistriks, siis selles osas oli seda hästi näha. Näha nooremaid lapsi ja nende õpetajaid töötamas oli lihtsalt imeline. Võtsime endaga kaasa nii mitmeidki ideid, mida ise kasutada. 


3. klassi lapsed raamatukogutunnis, mis toimub kord nädalas. Foto: erakogu. 



Ülivahva ning töökas 6.klass. Foto: erakogu.


Keeleõpetajana võtan kindlasti endale plaani viia kord nädalas ainult suulise väljendusoskuse tund. Külastasime vestlustundi, kus õpilased pidid parasjagu esitlema enda klassireisi või siis ühte looduskatastroofi. Märkasime 8. klassi juures sama, mis enda tundideski. Poisid on aktiivsemad ja vabamad suhtlejad ning tüdrukud hoiavad end rohkem tahaplaanile.

Keele-ja matemaatikatundides on lapsed jaotatud gruppidesse taseme järgi. Nii on lihtsam töötada  õpilasel kui ka õpetajatel. Samades ainetes on lisatund andekatele. Andekate tund toimib n. ö liitklassina ning õpetaja ise otsustab, millised ülesanded kellelegi annab. 


Muljetavaldav oli vaikne ruum peale tunde aja parajaks tegemiseks. Kui lapsel on vaja oodata trenni või bussi, saab ta õpetaja järelvalve all seal viibida - kui lubatakse, siis telefoni kasutada, televiisorit vaadata, lugeda, lauamänge mängida või lihtsalt vestelda. 


Päevad töövarjuna möödusid väga kiiresti ning olime pidevalt oma küsimustega platsis, et ikka mõtteid koguda, ideid ammutada ja ennast kõigega kurssi viia. 


Peale tööpäevi õnnestus meil siiski ka kohalikke maitseid kogeda ning tähtsamate vaatamisväärsustega tutvuda.


Karli sild. Foto: erakogu.
Praha loss. Foto: erakogu.


Oli meeldejääv ning rikastav kogemus. Kindlasti kohtume Tšehhi kaasteelistega uuel õppeaastal Eestis. Vahetasime kontakte ka hispaanlastest kolleegidega, nii et on, mida oodata. 


Tšehhis käisid õpetajad Diana Valtin ja Yuliya Kasemaa.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar