Tere! Mina olen Terje, blogipäises oleval pildil
vasakult teine, see rooliga. Osalen Erasmus + programmis ning lendasin „Kaasava
kooli“ õpirände projekti raames Inglismaale tutvuma Shap kooliga. Koolist annab
pikema ning põhjalikuma ülevaate minuga koos Shapi rännanud Liina (blogi
kaanepildil vasakult kolmas). Ise saate kooli uudistada aadressil http://www.shap.cumbria.sch.uk/
8. juunil saatsime Paide Hillar Hanssoo põhikooli õpilased
väljateenitud suvepuhkusele. Õpetajatele see muidugi töö lõppu ei tähenda. Minu
jaoks oli päev eriti ärev, sest juba 9. juuni varahommikul kell 6.05 pidi
väljuma lennuk, mis viib meid töövarjutama Inglismaale. Räägin meist, kuna suurpärase võimalusena saime
kahekesti ühte kooli vaatama minna. Algselt oli minu soov minna Liverpooli,
kuid sealse kooliga koostöö ei sujunud. Õnneks oldi Shapis valmis lausa kaht
inimest võõrustama ja nii juhtuski, et sõitsime Liinaga koos maalilisse Shapi
külakesse.
Vaatleme kooli korraldust 10.06-14.06.2019. Meie
eesmärgid töövarjudena olid erinevad. Mind huvitas eelkõige reaalne töö klassis
erivajadustega õpilastega: soovisin näha abiõpetaja tööd ning koguda meetodeid
ja ideid hariduslike erivajadustega
laste kaasamise kohta igapäevases õppetöös.
Kas ja kuidas minu tööalased eesmärgid täidetud
said, sellest järgmistes postitustes. Esmane eneseületus oli autojuhina vasakpoolses
liikluses „ellu jääda“ ning Manchesterist ligi 100 miili kaugusele Shapi
külakesse jõuda. Sellepärast oleme blogipäise pildil autorooli ning kaardiga. Minu
hirm suurlinnas sõitmise, vasakpoolse liikluse ning kalli rendiauto tervena
tagasitoomise ees oli õnneks ülepaisutatud. Kuigi ringristmike ületamine oli
keeruline kogu reisi vältel, ei tekkinud autot juhtides kordagi vastassuunas
sõitmise soovi. Auto tunnetamine, kiiruspiirangutega arvestamine võtsid veidi
aega (tuleb tunnistada, et algul olin ikka väga aeglane ja arg J
), aga nagu tark vanarahvas ütleb: „Harjutamine teeb meisteriks!“ Pärast
esimest tundi suutsin end autoroolis mõnusalt tunda ning sõitu nautida . Tänu suurepärasele
leiutisele, navigatsioonisüsteemile, ning väga heale kaardilugejale Liinale, ei
eksinud me kordagi teelt. Seega olin oma
sihtmärki jõudes väga uhke, rõõmus ja valmis uuteks väljakutseteks.
Kohalikud kitsad teed Shapi lähistel |
Aga miks olid minu esimesed „sõiduõppetunnid“ nii
edukad? Arvan, et vastuseks on sealne liikluskultuur: inimesed on liikluses
teistega arvestavad, mõistvad, viisakad. Näiteks, kui oli minu eesõigus ringristmikulle
sõita, aga jäin kauaks „ohutut“ aega ootama, siis anti rõõmsal ilmel mulle
käeviipega mõista, et võin julgelt seda teha. Ümberreastumisel oli vaja vaid
suunatuld siss lülitada, kui mind „lubati vahele“ ka väga tiheda liiklusega
teelõikudel ning enne ristmikke. Viisaka liikluskultuuri üle sain rõõmu tunda
nii linnas, linnadevahelistel kiirteedel kui ka maal kitsastel külateedel
sõites.
Miks enamik inimesi olid kaasliiklejatega niivõrd
arvestavad, seda mõistsin 10. juuni hommikul Shapi kooli ustest sisse astudes.
Sellest aga juba järgmistes postitustes.
Shap CE Primary School |
Peatse jällekirjutamiseni,
Terje Peets
Töövarjutaja Shapis
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar