Minu ja Terje õpiränne viis
meid Shap CE Algkooli. Tegemist on väikese kirikukooliga mis teeb tihedat koostööd nii kiriku kui kogukonnaga. Olulised on nii Inglise hariduse kui religiooni põhiväärtused.
Nagu Terje kirjutas, vaimustas kool meid juba uksest sisse astudes. Kools on 96 õpilast vanuses 3-11 aastased ja nad õpivad
vanuse järgi neljas klassis:
3-4 aastased – Catbells EYFS
Class - lastehoiurühm
4-5 aasased - Kidsty Pike KS1 Class - kooliks ettevalmistusklass
5-7 aastased - Blencathra Y3
and Y4 Class
8 -11 aastased - Helvellyn Y5
and Y6 Class
Koolis paistab silma,
et lapsed on uudishimulikud ja innukad. Et õppimine oleks huvitavam ning õpilased
saaksid oma oskusi arendada ja süvendada, on koolipäevades palju külastusi, külalisi
ja õppekavaväliseid tegevusi. Kooliellu
kaasatakse vanemaid, vanavanemaid ja laiemat kogukonda. Shap kool on väike
kohalik algkool, mis pakub hoolivat ja kaasavat hariduskeskkonda, kus pannakse
suurt rõhku laste toetamisele. Lapsi kiidetakse ja innustatakse iga positiivse
käitumise või teadmise eest. Direktori kabinetis on eraldi šokolaadi medalite
purk lastele, kes „Panid teda täna naeratama“. Lapse nimi läheb aknale.
Kooli eesmärk on arendada oma
õpilastes loovust, uudishimu ja teadmisi, oluline on kristlike põhimõtete
väärtustamine. Kool teeb väga tihedat koostööd kogudusega, igal kolmandal
pühapäeval on koguduse liikmed koolis lastega tegelemas. Sama tähtis on koostöö
koduga. Suurt tähelepanu pööratakse õppimispartnerluse arendamisele kodu, kooli
ja kogukonna vahel. Lapsevanemad kaasatakse laste koolilõuna laudade katmisele,
tugiisikutena, õppekäikudel saatjatena ja lugemise hindamisel. Vanemad lapsed
abistavad koolis nooremaid õpilasi. Vanemad lapsed tulevad hea meelega kooli
tagasi. Meie külastuse ajal oli koolis terve nädal kaks õpilast – üks
15-aastane noormees ja neiu. Vanemad õpilased osalevad nädalases programmid, kus
nad saavad osaleda erinevatee asutuste töös. Lapsed valivad hea meelega töö
koolis, kus nad ise on varem õppinud.
Juba 3-aastastele
õpetatakse, et sõltumatus, motiveeritus ja enesedistsipliin näitab austust
teiste ja iseenda vastu. Sellist käitumist kiidetakse ja tuletatakse meelde
igal võimalusel.
Sama palju kui vaimsele
arendamisele, pööratakse tähelepanu füüsilisele arendamisele ja liikumisele.
Nende kehalise kasvatuse tunnid on liikumise ja mängimise tunnid. Iga päev on
üks 20-minutiline õuevahetund, mil lapsed suurel õuealal jooksevad ja mängivad.
Vanematel klassidel on 100-miili väljakutse – nad peavad 100 päeva jooksul iga
päev tegema ühe miilise ringi. Lapsed ise valivad, kas nad jooksevad või
kõnnivad kuid iga päev enne lõunat läbivad nad õues lisaks mänguajale 1 miili.
Kooli jaoks on oluline, et nende õpilased oleksid õnnelikud, terved, füüsiliselt
aktiivsed lapsed, kellel on kõrge enesehinnang. Lisaks muidugi on nad väga sõbralikud
ja tähelepanelikud lapsed, kes austavad ennast ja teisi. Siia kooli tulles oli
koheselt tunda, et meie vastu tuntakse huvi, ollakse huvitatud meie riigist ja
koolist, samuti keelest. Meil paluti kogu koolile ka Eestit tutvustada. Isegi
3-4 aastased lapsed kuulasid ja vaatasid meie esitlust väga vaikselt ja
huvitatult, kuigi see kestis pool tundi. Järgmisel päeval tervitasid meid osa
õpilasi eest keeles kuna me rääkisime natuke ka eesti keelest.
Inglise koolides ei panda
õpilastele hindeid. Õpilased teevad üleriigilised testid kolm korda aastas
matemaatikas ja inglise keeles. Hinnang antakse õpilase arengule. Kui õpilase
areng ei vasta ootustele, alustakse tugikava muutmisega ja vajadusel kaasatakse
spetsialiste väljastpoolt kooli. Välja on töötatud tasemed, kuhu lapsed peavad
oma vanuses jõudma. Tulemusi vaadatakse vanuse järgi (vanus kuudes). Inglise
hariduse põhimõte on, et õppimine käib läbi mängu. Õpetajad väldivad kirjalike
tööde tegemist, suuremat rõhku pannakse rääkimisele, enese väljendusele ja
loetud teksti mõistmisele.
Hinnetest olulisem on austuse väljateenimine. Lapsed austavad ennast, reegleid ja eelkõige õpetajat. Õpetaja omakorda tunnustab lapse kõiki püüdlusi austust välja teenida ning lapsed tunnevadki ennast turvaliselt ja õnnelikena. Õppimine on selles koolis mäng. Ja mängulusti neis lastes ja õpetajates jagub nii palju, et jagus meile Terjagagi kaasa võtmiseks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar