neljapäev, 11. juuli 2024

Horvaatiast tagasi uute teadmistega pehmetest oskustest ja emotsionaalsest intelligentsusest

Õpetajatöö on pidevas muutuses. Olen tänulik Erasmus+ programmile, mis andis mulle 23.-29.06.2024 võimaluse osaleda Splitis kursusel pehmete oskuste ja emotsionaalse intelligentsuse arendamisest koos õpetajatega kümnest riigist. Kursuse korraldaja oli Erasmus+ Courses Croatia

Praktiliselt algas kogemuslik õppimine juba Tallinna lennujaamast - dokumentide vormistamine, piletite ja pagasi registreerimine ning orienteerumine jätkulennule erinevates lennujaamades. Sama kogemust oli tarvis praktiseerida ka Spliti linnas, Horvaatias. Digivahendid aitavad. Oluliselt paranes ka inglise keele suhtlusoskus.

Õppetöö  Splitis toimus meeskondades läbi praktiliste tegevuste, kuidas lahendada  probleeme  mitmekultuurilises klassiruumis. Õppepäevadel käsitleti allpool toodud teemasid:

- Väljakutsete lahendamine kaasavas 21. sajandi klassiruumis, rõhuasetus suhtlemisel, keskendumine individuaalsetele erinevustele, suhtlusstiilide ja kehakeele uurimine pehmete oskuste ja kriitilise mõtlemise täiustamiseks. Samm lähemale terviklikule haridusele.

- Praktiline matk läbi Spliti pärandi ja Dalmaatsia kultuuri.

- Meeskonnatöö oskuste arendamine looduses.

 Allpool jagan oma mõtteid, märgates pargis tegelasi looduses. Siit leiab paralleele erinevate emotsioonidega ja iseloomuomadustega õpilastele.

Esimene mõtisklus

Mesilased ehitavad meeskonnas endale kärge. Igaühel on oma tegevus, aga lõpptulemus on ühine, sarnased kuustahukad mee jaoks. Mesi on ülekantud tähenduses koostöös omandatud oskused ja teadmised.

 

                                                Mesilased ehitavad kärge. Video: erakogu

Teine mõtisklus 

Sipelgad on meeskonnatöös usinad töölised. Kõik on pühendunud oma maja ehitamisele. Suund kõigile üks. Samas leidub ka niisama sihitult kõrvale kaldujaid. Nii ka õpilaste hulgas.

 

                                                 Sipelgate meeskonnatöö. Video: erakogu

Kolmas mõtisklus 

Tigu ei soovi teha meeskonnatööd. Ta on kapseldunud oma kotta. Samas ka iga õpilane on eriline. Tuleb anda ka talle võimaluse olla omaette oma toimetamistes ja arenemises.

Tigu ei soovi teha meeskonnatööd. Foto: erakogu

 Jagan lugejale ka koolitusel saadud linki, kus on näha harjutusi, mille abil saab treenida aju ja käte koostööd


                                                  Aju ja käte koostöö treenimine. Video: youtube

 Koolitus lõppes edukalt 

Rahvusvaheline õppijaskond rõõmustab kursuse eduka lõpu üle. Foto: erakogu

 

Koolitaja Dario õnnitleb igaühte personaalselt. Foto: erakogu

 

 Kristi Teder

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar